Jak se bránit demenci

1. Fyzická aktivita. Ukazuje se, že pravidelná fyzická aktivita zpomaluje progresi kognitivního deficitu a snižuje výskyt některých příznaků demence, jako je agitovanost, poruchy spánku, bloudění apod. Nejlepší je rychlá chůze a chůze s hůlkami, aspoň 45 minut denně. Po 6ti měsíčním pravidelném aerobním cvičení se zvětší objem bílé i šedé hmoty mozku

2. Strava. Prokazatelně je prospěšná dieta s velkým množstvím zeleniny, ovoce, mono a polynenasycených kyselin. Dobrá je indická, středomořská a středoamerická kuchyně. Méně živočišných bílkovin, více rostliných olejů. Prokazatelně jsou prospěšné některé přírodní látky jako je kari a skořice

3.Alkohol. Velmi mírné pití alkoholu, to je jeden alkoholický nápoj u žen a 2 alkoholické nápoje u mužů, zmenšuje riziko Alzheimerovy nemoci i vaskulární demence proti abstinentům. Zásadně se ale neopít. To se potom mozek ničí, neboť etanol není nic jiného, než organické rozpouštědlo.

4.Přístup k životu. Žít aktivně, stále se snažit vzdělávat, mozek cvičit, učit se novým věcem, být sociálně aktivní a společenský

5.Spiritualita. Je prokázáno, že lidé, kteří se pravidelně věnují duchovním aktivitám, modlitbě a meditaci, mají prokazatelně nižší výskyt demence a u lehčích forem demecí nedochází k progresi, nebo je zpomalena. Pravděpodobně se jedná o neuroprotektivní vliv meditace a antistresové působení.